B2B Köpvillkor ( Gäller from 2022-11-09 )
Köpinformation
Vid beställning träffas avtal om köp när du bekräftar ert köp i kassan. En automatisk orderbekräftelse kommer då skickas till er registrerade mailadress. Eftersom detta är en handel för företag så följer vi reglerna i Köplagen träffande distanshandel. Beställda produkter förblir Utrustarna.se ( Hyresprodukter Sverige AB )s egendom tills dess att dom till fullo är betalda.
Priser
Samtliga priser i butiken är exklusive moms. Frakt tillkommer alltid på alla beställningar.
Vid större köp ( minst 3 varor och över 100 000 sek ex moms ) så kan du få offert med rabatter.
Betalning
Vi erbjuder en rad olika betalmetoder som är anpassade för den marknad Utrustarna mestadels säljer till.
Faktura 30 Dagar ( Beviljas enbart kända och återkommande kunder )
Leasing 24-72 Månader
Förskott ( Vi ger dig 5% kassarabatt vid betalning i förskott )
Funktionshyra 24-36 Månader ( du hyr funktionen mot en rad olika fördelar och får ny utrustning installerad vid ingången av varje ny avtalsperiod )
Leveranser
Leverans sker från vårt 4PL lager i Göteborg eller direkt från våra leverantörer.
Normal leveranstid är 5-14 dagar med undantag för slutsålda varor eller varor som produceras på beställning.
En uppskattad leveranstid kan du enkelt få genom att kontakta en av våra säljare som då kan kontrollera tillgången på efterfrågad vara.
Vid mottagandet av leveransen så kan du komma att behöva truck eller liknande för att lyfta av vissa typer av gods. Det är du som kund som skall förvissa dig om om det behövs truck. Man kan lätt utgå ifrån att alla Billyftar ( Enpelare, Tvåpelare, Fyrpelare, Körbanesaxar, Saxlyftar och LV lyftar ) behöver avlastning med truck. Hyra av truck ingår ej i vårt fraktpris.
Transportskador
Om du upptäcker synliga skador vid mottagandet skall detta anmälas till transportören direkt, och är skadorna omfattande skall du vägra mottagandet av godset. Osynliga skador ( syns först vid upp packandet ) skall anmälas senast 5 dagar from mottagandet.
När du utfört anmälan skall du meddela Utrustarna.se via mail info(@)utrustarna.se med utförlig beskrivning och bilder på skada/skadorna.
När transportbolaget inspekterat och hanterat transportskadeanmälan så skall produkten ersättas, vanligast är att ny vara eller ersättningsdel skickas ut. Men i vissa fall så är lagning även en åtgärd som kan bestämmas. Viktigt är dock att så fort varan är i din besittning så skall den förvaras tort så att väder och vind inte kan skada varan ytterligare, fel tillkomna pga oaktsam hantering ersätts inte.
Avbeställning
Alla kan beställa fel eller hamna i en situation där det krävs en avbeställning.
Det är kostnadsfritt att avbeställa en vara så länge den inte har avgått från vårt eller vår leverantörs lager. Har vara/varor helt eller delvis avgått så belastas du med dom transportkostnader som uppkommit. Återbetalning sker inom 30 dagar from att vi mottagit varan på vårt 4PL lager i Göteborg.
Garantier och service
Utrustarna.se ger minst 2 års fabriksgaranti på våra produkter. Längre garanti gäller vissa utvalda produkter och specificeras i produktens beskrivning på sidan och i det köpeunderlag som du mottager från Utrustarna.se vid avslutad affär. Undantaget från all form av garanti är Slitagedelar ( exempel på slitagedelar är Glidytor, Skyddsplattor, Vajrar, Kedjor, Tryckknappar mm. ) Förbrukningsvaror ( exempel på förbrukningsvaror är Olja, Fett, Vikter, Borstar, Vikthammare, klisterviktsskrapor mm. ).
Samtliga produkter säljs i grunden utan service, men vi hjälper gärna till och har möjlighet för personlig service på fält. Vid behov av service som ej avser garanti så debiterar vi för den tid som går åt för just ditt ärende, tiden avser resor ToR samt tid på plats för avhjälpande av fel. Det tillkommer eventuella slitage och förbrukningsvaror utöver tiden.
Garantiärenden hanteras i första hand på distans då produkterna vi säljer är tunga och otympliga att skicka runt. I dom flesta fall kan eventuella fel avhjälpas genom att vi skickar utbytesdelar som du själv installerar med vår guidning. I dom fall där detta inte går så kan en tekniker åka ut för att laga produkten, det är dock viktigt att veta om att vi kommer debitera för teknikerns totala tidsåtgång, slitage och förbrukningsvaror om det visar sig vara handhavande, fel pga oaktsamhet / okunskap eller fel härrörande från o-rapporterad fraktskada.
Serviceavtal kan tecknas på alla våra maskiner och lyftar. Vid serviceavtal så ringer du den tilldelade tekniker vid fel, och tekniker försöker att i första hand avhälpa via telefon och i andra hand åka ut till dig som kund. Vid serviceavtal har du inga kostnader för teknikerns resor, utan enbart för eventuella slitage och förbrukningsvaror.
Privat Policy
"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post." ( info@utrustarna.se )
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.