Din varukorg är tom!
  •  Säkra betalmetoder
  •  Hög produktkvalité
  •  Fri frakt vid köp över 690 kr
  •  Personlig service  0225-66000

Du handlar från Utrustarna.se som ägs av Utrustarna Sverige AB ( Uppdaterat 2020-03-01 )

Vi säljer till Företag och privatpersoner i Norden. Våra transportpriser online gäller dock endast inom Sverige med undantag för öar utan broförbindelser.

  1. Beställa: Du beställer genom att lägga varor i varukorgen och sedan väljer det betalningsalternativ som passar dig i kassan.
  2. Lagerindikationer i butiken: Vi har direktkoppling till vissa av våra leverantörer, men flera leverantörer har ej möjlighet att digitalt skicka oss data om sin lagerhållning. Därför kan en vara stå som I Lager för omg leverans men den i själva verket är slut. För exakt uppgift kontakta oss så vi kan kontrollera lagerstatus åt dig. ( Gäller för Weber produkter )
  3. Betalning:  Vi använder oss av Svea Checkout med flera olika betallösningar.

Leasing: Vi kan erbjuda leasing genom flera olika bolag. Ring oss för alternativ.

Vi ger ingen egen fakturakredit, så det är Sveas lösningar som är alternativen vi erbjuder. Även förskottsbetalning görs via Svea, det är säkrast för dig som kund och för oss som leverantör, då ditt köp alltid är skyddat av kreditköplagen vid användning av Sveacheckout.

 

  1. Leverans: Leverans sker från eget lager eller från tillverkares / leverantörers lager i Sverige och andra Europeiska länder. Vid försening kontaktas du via mail eller sms om förseningen. Du som kund skall ombesörja så att du kan lyfta av godset när det kommer, kan du ej lyfta av gods går det till terminal där du själv får hämta godset, dom extrakostnader som uppstår pga transportören ej kan leverera till dig debiteras dig i efterskott med faktura 10 dagar. Leverans till utlämningsställe skall hämtas ut inom den utsagda tiden som transportören bestämmer, vid ej uthämtat gods så debiterar vi 500 kr i retur och hanteringskostnad. Vi löser ej ut returer mot betalning och hämtar ej ut aviseringar på utlämningsställe, samtliga returer skall gå direkt till vårt lager för hantering.
  2. Ångerrätt: Har du köpt en vara som du vill skicka tillbaka så går det bra. Du skall kontakta oss för retursedel. Transportkostnader och transportrisk står du som kund för. Specialbeställningar återköps ej. Transporter som sker från utlandet kan styras om till vårt lager i Sverige, men du som kund står för dom kostnader som uppstår vid sådana tillfällen. Har du redan betalat för varan så krediterar vi och återbetalar till dig eller via den betalmetod som du använde vid köpet, reglering sker inom 14 dagar from att vi mottagit godset. Vi tar ut en avgift om 5% på alla kunder som avbokar billyftar, däckmaskiner och övriga produkter med värde över 5000 sek ex moms.
  3. Leveransskador: Ibland så kan gods vara skadat när det kommer fram. Du skall då meddela detta till transportbolaget direkt vid mottagandet och sedan ringa in till transportbolaget för att få ett Skadenummer. Är skadan ej synlig vid mottagandet så skall skadan anmälas till transportbolaget inom 5 dagar from att du mottagit godset. Efter mottagande av skadenummer så skall du vända dig till oss för vidare hantering. Skador som anmäls senare än 5 dagar från mottagandet hanteras ej.

 

Även om det finns skador på gods så skall du betala i tid. Vi reglerar eventuella åtgärder i efterhand, och försenade betalningar kan leda till hävda köp och återtag av produkter där du som köpare står för samtliga kostnader som uppstår.

 

  1. Leveranstider: Weber / RP produkter skickas från Tyskt lager och har en leveranstid om 7-20 arbetsdagar. Nästan alla övriga produkter skickas från Svenska lager och har en leveranstid om 2-4 dagar.
  2. Hämta på lager: Vi har ej längre möjlighet för egen hämtning, priserna i butiken är därför anpassade för transport till dig. Behöver du hämta så kan vi skicka till närmaste terminal så du kan hämta där. Kontakta oss för att få priser och leveranstider mot terminal.
  3. Förbokning: Förbokning är ett smidigt sätt att få köpa billigare mot lite längre leveranstid, vid förbokning debiteras du som kund direkt. Produkten skall alltså betalas omg. Vi använder oss av Svea checkout för att du som kund skall vara trygg i ditt köp, med Svea är du alltid garanterad pengarna tillbaka om din leverans skulle utebliva ( gäller privatpersoner " konsumentkreditlagen" ). Dock så går en förbokning inte att avboka, behöver du avboka så behöver vi eller du finna en ny köpare av produkten. Först då så är lyften avbokad från dig.
  4. Förseningar: Vid försenad leverans meddelar vi dig detta vid tidpunkt där vi får information av vår leverantör. Ersättning kan utgå för vissa försenigar och då enbart i forma av presentkort som baseras procentuellt av ditt orderbelopp. Efter vecka 5 så är skärlig tid för avbeställning enligt dom regler vi tillämpar, du kan altså efter fem veckor fritt avboka din order utan att punkt 5. drabbar dig som kund. OBS! Vi ersätter aldrig för förlorad inkomst, omsättningsbortfall, tappade kunder eller försenade projekt, vi kan erbjuda vitesförfaranden skriftligen via avtal som förhandlats fram innan beställning. Vid förskottsbetald order så returneras din betalning mot det betalsätt du använt vid betalning, detta sker inom 14 arbetsdagar from korrekt mottagen avbokning.
  5. Tvist: Tvister skall lösas i Svensk domstol i Stockholms Län.
  6. Vi följer Konsumentköplagen för privatpersoner och Köplagen för samtliga registrerade näringsidkare, gäller även om du som enskildföretagare köper produkter.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen